lørdag 24. november 2012

Fattig i verdens rikeste land

Jeg kom over en blogg som jeg bare måtte lese som lå ute på Vg nett. Se her
 
Jeg fikk så vondt inni meg når jeg leste dette innlegget, det kan ikke være lett å være fattig i verdens rikeste land. Det er dyrt og leve i Norge. Det lever familier som nesten ikke klarer seg og ikke får endene til og møtes.. Nå går vi mot julen og da trenger man gjerne litt ekstra penger.. Det sitter familier der ute som ikke engang har råd til gaver til sine egne barn. Nesten ikke har råd til mat. Denne bloggen gikk veldig inn på meg. Jeg kunne ønske at jeg kunne hjelpe dem alle sammen.
 Norge skal være ett godt sted å bo,
 så er det mange familier som nesten ikke klarer seg.
Jeg er faktisk veldig heldig som har det så bra som vi har det, vi har alltid mat på bordet og kan unne oss ting som vi har lyst på eller ønsker oss. Kanskje man skal tenke litt på det og virkelig sette pris på ting og ikke ta ting forgitt noe jeg tror veldig mange gjør.
 
Kanskje man kan begynne å gi bort ting man ikke trenger mer til noen som virkelig trenger det?
Gamle leker, interiør eller klær.

En tankevekker
fra Lene
 
  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar