fredag 2. mars 2012

Beretninger om begynnelser

Jeg så det nye programmet på tv 2 på onsdag.
Beretninger om begynnelser...
Det handler om gravide kvinner som ligger på
opservasjonsposten på en risikoaveling ved Ullevål sykehus
for kompliserte svangerskap både for mor og barn.
Den første episoden handlet om en mor
som ventet tvillinger og viste at den ene var død.
En som blir født levende og en død..
Hvordan takler man det?
Så stor glede for og født et friskt og velskapt barn
og en kjempe stor sorg for og miste et barn,
Hvordan klarer man og takle glede og sorg samtidig?

Dette programmet satte en støkk i meg,
jeg gråt meg igjennom programmet..
og kunne ikke tenke på noe annet når det var ferdig..



Jeg har vært så heldig at jeg har fått en frisk datter,
Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er og miste sitt eget barn,
Det må være den værste sorgen en mor kan bære..
Å leve med den sorgen må være helt forferdelig..

Sånne program får meg virkelig til
og tenke på livet,
at livet ikke er en selvfølge....
Det er ufattelig trist at noen ikke engang
får starte på livet...
Det er så ufattelig urettferdig...

SÅ DU DETTE PROGRAMMET??







Min hjertestein <3

Klem fra en tankefull
Lene









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar