torsdag 27. desember 2012

En tankevekker

Lykkeliten og jeg gikk ut på formiddagen i dag vi tok med oss akebrettet, været var topp og solen tittet frem. Vi gikk ned i akebakken der var lille venninen til Lykkeliten og en gutt fra barnehagen.. så vi koste oss der en stund før vi gikk vidre .
Det slo meg, hvor er alle barna er de ikke ute og leker lengre? det er riktignok juleferie så det er nok mange som har reist bort, men likevel er det vel noen hjemme? det er ikke første gang jeg har sett dette. Har barna sluttet og leke ute fordi de er for opptatt av data og tv spill?! På ettermiddagen så tok vi en tur ut igjen med ett vennepar og sønnen, turen gikk igjen ut i akebakken men der var det heller ingen barn og se.. Jeg synes det er en tankevekker og ikke se barn ute og leker.. Kanskje du også har lagt merke til dette?
Vi er veldig opptatt av at Lykkeliten skal få masse frisk luft, heldigvis så elsker hun å være ute og leke. Vi håper snøen holder seg en stund til så vi kan dra ut og ake.
Jeg storkoser meg like mye som barna i akebakken.
 
Bildene er fra januar 2012
 
 
En tankevekker fra meg i kveld!
 
Klem Lene


2 kommentarer:

  1. Det har jeg også tenkt på mye etter at vi flyttet hit. På et boligfelt med SÅ mange småbarnsfamilier og en hel haug med lekeplasser har vi ofte vært alene ute på lekeplassene.. Selv i strålende solskinn på sommeren! Matheo blir litt tussete av bare å være inne så vi MÅ ut.. Blir bedre når lillebror blir litt større så får han noen å leke med!

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg og det er skremmende at det ar blitt sånn.
    Kanskje vi sees en dag i akebakken eller på lekeplassen :)
    Ha en fortsatt god jul.
    Klem

    SvarSlett