søndag 26. august 2012

Mammapermisjon hjelp

Jeg har sent noen mailer til NAV,
 men de svarer aldri så jeg tenkte kanskje jeg kunne spørre dere?!Jeg har noen spørsmål ang
mammapermisjon.
Lykkeliten kom til verden i Juni 2010.
Så hadde jeg permisjon til April 2011.Så gikk jeg over i sykemelding frem til September.
Fra September fikk jeg 50 % permisjon fra jobben min ett år.
Så nå skal jeg snart tilbake i full stilling igjen.
Så vil jeg gjerne vite hvor lenge jeg må være i full jobb
for og få rettigheter til full permisjon igjen..
Noen som vet dette?
Er det seks måneder?
Så håper dere kan hjelpe meg med dette,
jeg blir faktisk veldig forvirra av NAV, der er det jammen meg ikke lett og få den hjelpen man trenger..

Klem Lene 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Om du har variabel inntekt, er det de 6 beste månedene av de 10 siste før FØDSEL som teller. Så om du begynner å jobbe 100% nå, er du godt innenfor grensen, selv om du skulle bli gravid imorgen, da det jo er 9 måneder til fødsel ;) Og så lenge du har jobbet i 100% stilling lenge nok til at du har krav på sykepenger (tror det er 2 måneder), kan du også bli sykemeldt resten av svangerskapet da sykelønnen er tilsvarende din lønn i 100% stilling, og dermed også vil gi full uttelling på foreldrepengene.

    SvarSlett