onsdag 18. januar 2012

Hjemmeværende husmor

Jeg har en datter på snart 19 mnd som ikke har begynt i barnehagen ennå,siden jeg bare jobber femti prosent frem til høsten..
Det fungerer veldig bra for våres familie.
Vi får masse tid sammen og vi slipper en stresset hverdag..
Så jeg håper at jeg kan fortsette med femti prosent så lenge vi har småbarn.
Hadde vi hatt god nok økonomi til det så hadde jeg valgt å være hjemmeværende husmor.
Jeg har tenkt masse på det og ha barn og jobbe fulltid,
det virker så skremmende for meg,
siden man mister så masse tid med barnet,
man får noen få timer sammen så er det natta...
Det synes jeg blir helt feil for meg,
jeg vet at det er mange som sliter med dårlig samvittighet fordi
de ønsker og være hjemme med barna sine, men har desverre ikke mulighet pga den økonomiske situasjonen..
Da tenker jeg hvordan skal man få den muligheten til å være hjemme med de små? når man ikke har økonomi til det?

Lille Lykkeliten skal begynne i barnehagen til høsten
men ikke fulle dager..
Da vi har supre besteforeldre rundt oss som kan hjelpe oss..
Det er mange barn som er i barnehagen i alt for mange timer,
da foreldrene ikke har mulighet til og hente tidligre pga reisevei
og jobbsituasjon...
Det har jo vært masse diskusjoner om barnehage og husmødrer den siste tiden.
Så hva synes du?
For meg er familielivet viktigere en karriere..

Jeg kunne skrevet en hel bok om dette temaet ,
men gir meg nå...

Klem Lene












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar