lørdag 29. oktober 2011

husmødrene er tilbake..


Jeg mimrer tilbake til barndommen min..
Jeg husker at mamman min var hjemme med meg,
og det alltid ble servert hjemmelaget middag hverdag.
Barna var ute og lekte og mødrene var hjemme..
Det var ikke stress og mas.
Fedrene var ute og jobbet og mødrene var hjemme og stelte hus og passet barn..
( Det var nok ikke alle som hadde det sånn da heller)

Nå er vi i 2011..
Og verden har forandret seg og tidsklemma har tatt over.
Dagene er hetiske for oss fleste.
 Noen liker det mens andre ikke..
De fleste mødrene i dag jobber fulltid,
og har hus og hjem og ta seg av ved siden av..
(noen menn hjelper gladlig til med husarbeid hehe..)
Jeg så ett innslag på God Morgen Norge på fredag
at mange ønsker og være hjemme med barna sine og ordne hjemme.
Noe jeg ble veldig glad for og høre..
Jeg synes man skulle hatt muligheten til og velge og være hjemme med barna sine,
 noen man egentlig har men det er økonomien som stopper de fleste og det synes jeg er kjempe synd..
Hva mener du?
Og hva synes du om utviklingen og tidsklemma?
Det er så mye man kan skrive om dette temaet...
Men velger og avslutte her,
men det kommer sikkert flere innlegg etterhvert..
Hilsen en mamma som ønsker og være hjemme..

Klem Lene











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar