søndag 3. august 2014

Logg av telefonen og logg på livet

Akkurat nå er jeg i det tankefulle hjørnet igjen, der er jeg ganske ofte *ler*. Dere har sikkert sett reklamen der de sier Logg av telefonen og logg på livet, en chess reklame, det fikk meg til og tenkte på meg selv og hvor mye tid jeg bruker på telefonen min. Ja jeg bruker litt tid på den. Enten jeg er borte eller hjemme. Jeg er ikke alene om det jeg ser foreldre sitter på lekeplassen mens barna leker og titter ned på telefonen, mens barna roper se på meg nå. Vent litt jeg skal bare sjekke noe først.. uff.. det er virkelig tragisk. Eller mamma skal bare sjekke Facebook først. Jeg skjenner meg så godt igjen. Eier du telefonen eller eier telefonen deg? Jeg må virkelig skjerpe meg. Når man sitter sammen venninner eller hvem det måtte være å skravler så blir det plutselig stille for alle sjekker telefonene sine. Det er jo ikke akkurat sosialt, der har du meg igjen jeg sjekker overalt. Til og med i senga før jeg skal sove sjekker jeg alt, jeg kan jo tross alt gå glipp av noen selv om det er 5 min siden jeg sjekket sist. Jeg er håpløs og vil ikke fortsette sånn jeg skal logge av telefonen og logge på livet.. 
Jeg klarer ikke og legge bort telefonen helt men den skal ikke styre meg lengre. Ja jeg er en alt for nysgjerrig sjel som ikke vil gå glipp av noe.
Hvordan er deres telefonvaner? Jeg har lest om noen som har telefonfrie soner hjemme eller en kurv gjestene legger telefonene sine i når de kommer på besøk. Kunne du hatt det sånn hjemme hos deg? Det er noe og tenke på.. 
Så vil du logge av telefonen og logge på livet? Jeg vil gjerne høre om dere vaner rundt dette? og hva du bruker telefonen til..



Klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar