mandag 14. juli 2014

Smoothies i alle regnbuens farger

Det er sommer og sol, været er godt og varmt. Hva er ikke bedre en en iskald smoothie med isbiter en varm sommerdag?! Vi pleier å lage smoothie her hjemme og snuppa elsker det. Og det beste av alt er at det er sunt. 

Jeg fant en oppskrift på smoothie is som jeg tenkte jeg skulle dele med dere..

Bringebærsmooth-is

Fryst smoothie er en morsom dessert å lage, og gjerne sammen med barna. Her er bringebær brukt, men du kan gjerne bruke andre bær, om du ønsker det.
Vanskelighetsgrad: Lett
Tid: 40 - 60 min

Ingredienser

  • 250 g bringebær
  • 1 stk banan
  • 3 dl valgfri fruktjuice
  • 4 ts melis

Fremgangsmåte

Kjør alle ingrediensene til en tyktflytende masse i en blender eller smoothiemaskin.
Frys ned i små former eller begre, gjerne som er så smale som mulig.
Stikk en ispinne i og sett i fryseren.
Ta formene eller begerne ut av fryseren en stund før servering. Isen skal ikke være helt hard.
Tips: Om dere lager isen sammen med barn, så er det moro å skrive navnene på pinnene før de settes i fryseren.

(oppskriften er fra frukt .no)


(google)

Har dere en god smoothie oppskrift så del gjerne. Jeg laget en med melon her om dagen den var knall god det eneste som manglet var noen isbiter.

Lag dere en fin dag i morgen hvis solen skinner og nyt ett glass med smoothie. 


Klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar